pühapäev, 7. mai 2023

Öö Veneetsias - kõigest 35 eurot!

Itaaliasse jõudsime kohaliku aja järgi kell 17.15 (Eestis 18.15), kus meid tervitas üsna korralik vihmasadu ja 13 kraadi sooja. Võtsime suuna Veneetsiale, kuhu jõudsime kohale millalgi 19-20 ajal. Veneetsiasse sissesõit toimub mööda pikka silda. Kui oled selle läbinud, siis pöörad paremale ja otsid parkimiskoha. Seda on suhteliselt keeruline leida, sest kõik tahavad parkida, aga kohti selleks ei jagu. Me suutsime ka korraks ennast sinna seisma jätta, et aru saada, mis me nüüd edasi teeme. Parkimine selles parklas maksis muidu 4 €/tund ja 40 € /ööpäev. Kuna olime Austrias parkimise osas oma õppetunni juba saanud, siis hakkasime öömaja otsima, kus sel korral PÄRISELT ka parkimine oleks. Leidsime, aga kõik jäid 25-30 kilomeetri kaugusesse. Mõtlesime, et mis meil ikka muud üle jääb – sõidame siis sinna ja tuleme seejärel ühistranspordiga tagasi (naiivitarid!). Kui GPS-u järgi sõitma hakkasime, siis saime aru, et see juhatab meid ju Veneetsiast üldse ära! Alles siis adusime, et Veneetsias ei olegi autoga mitte midagi teha. Kuna sellel pikal sillal tagasipööret teha ei saanud, siis sõitsimegi üsna pikalt välja, et seejärel jälle tagasi sõita. Selle edasi-tagasi sõiduga olime oma ööbimisplaani ka välja mõelnud - paneme auto parkimismajja ja jääme ööseks sinna sisse magama. 40 euro eest öö Veneetsias veeta pole ju üldse paha diil!😊😊 Ise olime küll oma geniaalse plaani üle väga uhked. Katsuge Veneetsias sellise hinnaga ööbimist leida! Kõige odavam ööbimine, mida Booking meile selleks õhtuks pakkus, oli 179 eurot.

Kui uuesti Veneetsiasse sisse sõitsime, siis võtsime kohe kõige parempoolsema parkimismaja. Juhatati meid parkimismaja kõige kõrgemale korrusele ehk kümnendale. Tegemist oli katuseparklaga ja ma ütleks, et täitsa luksvaatega ööbimiskoha saime!😊 Tuli välja, et selles majas maksab 24 h parkimist hoopis 35 eurot. Viis eurot jälle nagu maast leitud!😊 No eks me peame seda Austria parkimist ju „tagasi teenima“! Võttes arvesse, et Veneetsias oleksime pidanud öö eest maksma 179 eurot, siis olemegi selle trahvi juba tasa teinud. Kui olime auto juba ära parkinud, siis mõtlesime ka selle peale, et äkki me ei saagi autos ööbida (igal korrusel olid turvamehed) ja seega pidime välja mõtlema plaani B ja C. Plaan B nägi ette rongijaamas pingil magamist (mitmed seda tegid) ja plaan C tänaval magamist nagu kodutud! Ok, kui asi nii hulluks oleks läinud, siis oleksime tegelikult Veneetsiast lihtsalt välja sõitnud ja väljaspool seda öömaja võtnud. Võib vist aru saada, et plaan A töötas ehk ööbisime autos. Kusjuures uni oli palju parem, kui Poolas (autos) ööbides. Hommikul kell 8, enne suurt palavat, ärkasime ja läksime hommikuse Veneetsiaga tutvuma. Täna oli minul selle reisi esimene päev, kus oli võimalik kleit selga panna. Maritil õnnestus see juba Austrias, aga mina olen teatavasti külmavares ja minu jaoks Austrias veel nii soe ei olnud, et oleks võinud kleidi välja otsida. Veneetsias oli 27 kraadi sooja ja sellega juba kannatab 😊 Talvejope sai tagaistmele ära visatud, Eestis olla need uuesti kapist välja otsitud!😊

Eile õhtul jalutasime niisiis Veneetsias. Rahvast oli palju ja tegelikult kulgesime massiga ühes suunas. Kuhu me täpselt kulgeme ja mida me seal vaadata võiks, seda me üldse ei teadnudki. Meil ei olnud Veneetsia osas üldse mingit eeltööd tehtud. Nagu teiste riikide osas oleks olnud!! See ei ole saladus, et Veneetsiat teatakse ujuva linnana, kus põhiliseks transpordivahendiks on paat. Iga inimene, kes seda linna külastab, võiks gondliga ka sõita. Meie ei teinud seda kusjuures teadlikult, sest siis on põhjust järgmisel korral tagasi tulla. Ma arvan, et me võimegi seda reisi eelluurena võtta, et mõne aasta pärast pikem ja sisukam teekond ette võtta. Rialto silla pildistasime ära ja Püha Markuse kiriku vaatasime ka üle. Rialto silla legend on teatavasti selline, et kui inimesed silla keskel või gondliga sõites täpselt silla all suudlevad, siis jäävad nad eluks ajaks kokku. Aww! Nii et kui keegi tahab oma suhet kindlalt ja 100%-lt ära kindlustada, siis vutt-vutt Veneetsiasse musitama 😊 Meie kulgesime eile õhtul niisiis mööda tänavaid, klõpsisime pilte ja lihtsalt nautisime seda 20-kraadist sooja õhtut. Oleme mõelnud nii, et igas riigis võiks vähemalt ühte traditsioonilist rooga süüa. Pasta ja pitsa on minu jaoks Itaalia toidud nr 1 ja 2, ning esimeseks Itaalia roaks sai võetud spagetid mereandidega (12 eurot). Õhtusöögiga võib väga rahule jääda – väga hästi ja õigesti maitsestatud roog, täpselt minu maitsele. Majaveinil ei olnud ka häda (8 eurot). Arve esitati kusjuures nii, et tipi olid nad ise juba juurde arvutanud (12%) ja lisaks oli arvel veel üks rida, aga guugeldades mõistsime, et tegemist oleks justkui tasuga, et laud meile üldse kaeti. Peale söömist kulgesime veel mõnda aega linna peal ja oma ööbimispaika (loe: kobisime autosse) läksime kella 1 ajal. Peale meid jäi linn veel sumisema, sest inimesi oli tõesti palju.

Tere Veneetsia

Lustib :)

Väga maitsev oli

Rialto sild ööpimeduses

Kuu ja Veneetsia

Kuupaitus

Suhtleme kuuga

Täna hommikul ärkasime kella 8 ajal. Magamist ei häirinud mitte miski ja ma võiks öelda, et isegi täitsa ok öö oli. Kuna õhtu oli soe, siis tegime autol akna ka praokile, et õhk läbi käiks. Kui olime enam-vähem näod pähe saanud, siis läksime taas linna südamesse, et hommikust süüa ja päevane Veneetsia ringkäik ka ette võtta. Hommikune latte oli imemaitsev (4 euri), aga röstitud saia (5 eurot) ja tiramiisu koogiga (4 eurot) läksin küll alt, Mariti hommikune omlett oli palju parem, seda enam, et ta võis sinna sisse ükskõik mida tellida. Mul ei vea nende hommikusöökidega üldse, kogu aeg tellin mingit jama kokku, nii oli Poolas ja Tsehhis ka! Poolas tellisin hommikul omletti, mis oli pooltoores (ja seetõttu ma täna omletti ei tellinudki, sest aju tegeles veel Poola omleti trauma tagajärgedega) ja Tsehhi sai McDonaldsist burks võetud, mis oli nii kohutav, et viskasin selle peale esimest ampsu minema. Ma kusjuures ei ole söögiga pirtsakas inimene. Ühesõnaga hommikusöökidega mul väga ei vea 😊 Tänase hommikusöögi arvel oli samuti see laua katmise summa juures, aga tippi mitte. Teenindaja veel rõhutas eraldi, et tippi arvel ei ole. Ei tea, mis selle tipi-teemaga siin on. Kui arvet tasusime, siis arvutasime ise tipi-summa juurde ja ütlesime, kui palju kaardiga maksmisel arve esitada võib.
Hommikul kell 10 oli Veneetsia juba üsna rahvarohke, kella 13 ajal oli inimesi juba liiga palju ja ei tundnud küll enam, et tahaks väga pikalt jalutada. Päevasoojus oli ka selleks ajaks juba 27 kraadi peale tõusnud ja hakkas palav. Kuna me olime oma Veneetsia annuse kätte saanud, siis võtsimegi kella 14 ajal suuna Pisa poole.

Võib öelda, et meie jaoks tundus Veneetsia õhtul ilusam, kui päeval. Eks see inimeste sumin ja hea ilm mängisid selles kindlasti oma rolli.
Peab tõdema, et tänavad on suhteliselt räpased. Võttes arvesse, milline turismimagnet see linn on, siis võiksid tänavad oluliselt puhtamad olla. Kui rahvast on palju (ja nad toovad linna palju raha kaasa), siis tulebki puhtusesse rohkem panustada.
Jabur oli see, et hiljemalt kella 23-ks olid KÕIK avalikud käimlad kinni ja pole siis ime, et inimesed tänavanurkadele oma häda teevad! Linnas oli tasulisi avalikke käimlaid küll, aga need pandi ka kõik kella 23-st kinni. Täiesti jabur!
Minule riivas isiklikult silma see, et kui kusagilt midagi puruks oli, siis oli seda kohta "renoveeritud" suvalise halli seguga. Tänavatel olid näiteks ruudukujulised tänavakivid ja kui kusagilt oli kivi väljas, siis oli sinna auku valatud segu, mitte kivi tagasi pandud!!!!Päris kohutav vaatepilt oli! Selline tunne, et linna säilitamise ja korrastamise osas ei kulutata üldse midagi.
Söögikohtadel olid omad piirid, millest nad oma toolide või laudadega üle ei tohtinud minna. See on mõistetav ka, sest tänavad on kitsad, aga inimesi palju.

Veneetsia hommikusöök

Postkaardid lähevad taaskord teele :)

Rialto sild päevavalguses ka

Veneetsia taksod (oranzides vestides)

Mõtlesime, et oleme kavalad ja võtame tänase ööbimise nii 20 kilomeetrit enne Pisat, et siis on odavam ja ei ole parkimisega ka probleemi. Jõudsime siis mingisse väikelinna (võibolla oli ka küla), kus tundus meie jaoks üsna sobiv ööbimine olevat. GPS juhatas justkui õigesse kohta, aga mida ei olnud, oli maja. Selle koha peal ei olnud üldse midagi. Otsisime bookingust samas linnas järgmise ööbimiskoha. Bookingu hind oli 51 eurot, aga mõtlesime, et kui koha pealt ostame, siis on kindlasti veel odavam. Jõudsime kohale ja küsisime, et kui palju öö maksab. Tegelane vastab, et 60 eurot. Ma näitasin talle, et Bookingus pakub ju 51 euroga. Vend oli vist lõvikonservi söönud ja ütles külma kõhuga, et telli siis Bookingust! Vaatasime talle otsa ja ütlesime sama külma kõhuga vastu, et kindlasti mitte – pöörasime selja ja läksime ära. Vend tuli veel trepile järgi vaatama, et kas päriselt lähme ära. Läksime jah, sest see oli juba põhimõtteline küsimus - ma kohe kindlasti ei maksa rohkem, kui Bookinuga saaks! Järgmises ööbimiskohas oli onu, kes mitte sõnagi inglise keelt ei osanud. Sõrmede abil selgitasime hinna välja ja käte abil koos häälitsusega tegime selgeks, et oleme autoga. Onu oli meie rahast väga huvitatud, aga otsustasime, et ta oli meie jaoks ikkagi liiga kahtlane ja tulime sealt tulema. Järgmine hotell tahtis meilt juba 70 eurot. Kui selles linnas juba nii palju küsitakse, siis me võime juba Pisani ära sõita ja seal seda summat maksta, sest hinnad on võrdsed. See linnake meile midagi positiivset ei pakkunud. Pitsa, mida seal ühes söögikohas sõime, oli samuti alla igasuguse arvestuse. Ühesõnaga sellel linnal ei olnud meie jaoks head aurat. Panime autole hääled sisse ja sõitsime Pisani välja. Vaatasime Bookingust uue ööbimiskoha välja, oluline siis ikka parkimine ja sel korral ka hommikusöök, et saaksime hotellis kohe kõhu täis süüa ja seejärel Pisa torni püsti lükkama minna. Bookingus näitas ööbimishinnaks 81 eurot, koha peal küsides saime 75 euroga ja loomulikult meile see sobis – saame pesta, inimese kombel magada ja hommikul süüa ka. Parkimise osas öeldi, et see on põhimõtteliselt igal pool reguleerimata ja meile näidati ette, kuhu auto parkida võime. Lähme homme auto juurde lootuses, et ühtegi paberit klaasi vahel ei ole ja rattad on ka lukuvabad.

Meie ööbimispaik tänaseks ööks:

Saab voodis magada :)

Saab pesta ja taas valgeks inimeseks!

Teeme tööd ka!

Homseni! Mati loobib kühvliga liiva silma ja lähme magama ära!